SIFIR ATIK UYGULAMALARI

SIFIR ATIK SİSTEMİ KURULUMU NEDİR?

Sıfır Atık Sistemi, firma, kurum veya kuruluşların Sıfır Atık’a dahil olabilmesi için uygulaması gereken adımlardan oluşan 7 aşamalı yol haritasıdır.

SIFIR ATIK SİSTEMİ KURULUMU AŞAMALARI

  1. Odak Noktalarının BelirlenmesiKurumdaki sıfır atık yönetim sisteminin kurulmasından, etkin ve verimli bir şekilde uygulanmasından, izlenmesinden, bilgi akışının sağlanmasından, raporlama yapılmasından sorumlu olacak kişiler belirlenir. Bunlar sıfır atık yönetimini sağlayacak ekibin başında olacak kişilerdir.
  2. Mevcut Durum TespitiSıfır Atık Yönetim Sistemini kurumunuzda uygularken, öncelikle atıklar konusunda ne durumda olduğunuzu belirlemeniz, mevcut durumunuzu analiz etmeniz, ilerlerken size kolaylık sağlayacaktır.
  3. PlanlamaBu aşamada, mevcut durum esas alınarak kuruma özgü termin planı hazırlanır.
  4. İhtiyaçların Belirlenmesi ve TeminSıfır Atık Sistemi kurumda uygulanırken, kurumdaki her birim dikkate alınarak (ofisler, yemekhane, revir gibi) ihtiyaç duyulacak tüm ekipmanlar belirlenir, listelenir ve uygulamaya geçilmeden önce temin edilir.
  5. Eğitim – BilinçlendirmeEkipmanların temini tamamlandıktan sonra, uygulamaya geçilmeden önce hedef kitlelere yönelik uygulamalı eğitim ve bilgilendirme çalışmaları yapılır.
  6. UygulamaTemin edilen biriktirme ekipmanları personellerin kolayca ulaşabileceği noktalara, uygun aralıklarla yerleştirilir. Ekipmanlara göre tasarlanmış bilgilendirme afişleri, ekipmanların üstüne, kolayca görülebilecek şekilde asılır. Biriktirme ekipmanı ve tanıtım materyallerinde renk skalasına dikkat edilmelidir.
  7. RaporlamaBu aşamada uygulamanın etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla çalışma ekibi tarafından izleme yapılır ve varsa uygulamanın aksayan yönleri, eksiklikler veya geliştirilecek taraflar tespit edilir, önlemler alınır.

Daha detaylı bilgi için sifiratik.deu.edu.tr yi ziyaret edebilirsiniz

**SIFIR ATIK – T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI WEB SİTESİ


Font Boyutunu Değiştir
Kontrast